Hulp nodig bij je aangifte voor personenbelasting?
De FOD Financiën helpt Merchtemnaren bij hun aangifte voor de personenbelasting. Op 6 juni kan je, na afspraak, in het gemeentehuis terecht voor hulp en advies bij het invullen van de aangifte voor de personenbelasting.
Twee medewerkers van de FOD Financiën zijn dan beschikbaar om jou met je aangifte te helpen waar nodig. Dit telkens van 9 tot 12 uur en van 13 tot 15 uur in de raadzaal van het gemeentehuis. Per aangifte moet je een afspraak maken. Indien je dus 2 aangiften wil laten invullen, dien je 2 afspraken vast te leggen.
Niet vergeten
Je dient voor iedere aangifte een elektronische identiteitskaart voor te leggen. Als je dus verschillende aangiften wil laten invullen, moet je alle betrokken identiteitskaarten (of een kopie ervan) meebrengen. Breng ook een volmacht mee van de persoon voor wie je de aangifte laat invullen.
6 juni reeds volzet. Je kan nog steeds telefonisch hulp krijgen voor een aangifte. Bezorg ons je gegevens (naam, voornaam, rijksregisternummer, telefoon en e-mail) via financies@merchtem.be of op het nummer 052 38 11 74.
Je aangifte via MyMinfin (Tax-on-web): snel en eenvoudig!
Vanaf eind april is jouw (grotendeels vooraf ingevulde) aangifte of je voorstel van vereenvoudigde aangifte beschikbaar in MyMinfin (Tax-on-web).
Hoe krijg je toegang tot je aangifte of voorstel van vereenvoudigde aangifte?
- Ga naar MyMinfin.be.
- Meld je aan via itsme® of via uw identiteitskaart, jouw pincode en een kaartlezer (pincode van de identiteitskaart verloren of vergeten?).
Maak je geen gebruik van MyMinfin (Tax-on-web)?
Als je je eBox niet hebt geactiveerd en als je Tax-on-web vorig jaar niet hebt gebruikt, ontvangt je je aangifte (of voorstel van vereenvoudigde aangifte) normaal gezien per post in de loop van de maand mei. Als je begin juni nog niets ontvangen hebt, bel dan naar 02 572 57 57 (directe code: 17001).
Als je je eBox geactiveerd hebt, ontvang je geen aangifte (of voorstel van vereenvoudigde aangifte) per post. Gebruik MyMinfin (Tax-on-web) of bel vanaf begin juni naar het nummer 02 572 57 57 (directe code: 17001) om de documenten per post te ontvangen.
Heb je een voorstel van vereenvoudigde aangifte ontvangen?
Zijn je gegevens juist en volledig? Je hoeft niets te doen. Je hoeft niets te verzenden of te bevestigen. Je ontvangt je aanslagbiljet (berekeningsnota) automatisch.
Zijn jouw gegevens onjuist of onvolledig? Je moet ze corrigeren via MyMinfin.be of via het papieren antwoordformulier.
Meer weten? Hulp nodig?
Heb je een vraag over jouw aangifte of voorstel van vereenvoudigde aangifte?
- Raadpleeg de website van de FOD Financiën.
- Bel naar het nummer dat op jouw aangifte of voorstel van vereenvoudigde aangifte staat of naar het nummer 02 572 57 57 (directe code: 17001).
Ontvang jouw documenten van de FOD Financiën online via de eBox
Maak het jezelf gemakkelijk en ontvang de documenten van de FOD Financiën rechtstreeks online via de eBox, de digitale en beveiligde 'brievenbus' van de overheid.
Activeer jouw eBox op myebox.be. Je ontvangt dan een melding zodra er een nieuw document beschikbaar is. Vergeet niet om jouw e-mailadres in te vullen om de meldingen te ontvangen.